Nyheter och Skvaller
tisdag 27 december 2011
Svenska journalister fick 11 år!
Dom svenska journalisterna som som suttit fängslade för påstått terrorbrott i Etiopien har nu fått sin strafftid satt, det blev 11 år i etiopiskt fängelse. Nu har den svenska regeringen /UD nyckeln enligt juridiska experter till om svenskarna kommer att sitta i hela 11 år eller om man kan förhandla ut dom innan denna tid, verktygslådan sitter utrikesminister Carl Bildt på i nuläget. Allas blickar kommer att fokuseras på regeringen Reinfeldt nu, hur dom kommer att agera och hur detta kommer att utformas, har vi ex. nytta av vårt EU medlemskap eller får Sverige agera utan stöd från just EU. Vilka verktyg kommer att användas, intressant kommer det att bli att följa detta framöver.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar