Nyheter och Skvaller
tisdag 27 december 2011
Dagmar en terrorist!
Återigen har landet drabbats hårt av i detta fallet Dagmar, kommunikationer, elnätet, tåg, telefon mm. har drastiskt blivit utslaget. Träd har gjort att Sverige har delats, vi har inte kunnat transportera människor och förnödenheter från syd till norr, vägnätet har varit avskurit helt. Vad kostnaden för allt detta som Dagmar har ställt till med vågar man väl inte tänka på. Men vad man slås av är hur Sverige i stora delar blivit utslaget, alltså vad sårbart samhället är, det värsta är väl att kommunikationen drabbas så hårt, inte ens mobiltelefoner fungerar då elkraften (batterier) till masterna faller ur, detta är nog inte många som har tänkt på att masterna är beroende av ström för att mobiltelefoerna skall fungera, annars är det stendött.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar