måndag 17 oktober 2011

Så mycket tar polisen betalt!

Polisens prislista för idrottsarrangeman! Skall bli intressant om detta gäller i hela landet och vi festivaler, om så skulle vara fallet kan problem, ja stora sådana uppstå. Så stora att man inte kan arrangera dessa tillställningar.
Vad jag tycker om detta vet jag inte, jag får fundera på saken!

920 kronor per påbörjad timme för varje enskild polis.
320 kronor per påbörjad timme för varje hund.
390 kronor per påbörjad timme för varje häst.
1 200 kronor per timme för varje båt.
15 200 kronor per flygtimme för varje helikopter.
4 kronor per påbörjad kilometer för varje bil.
5 kronor per påbörjad kilometer för varje motorcykel.
Källa: Förordning (1982:789) om ersättning för polisbevakning. (TT)



PS! Av detta drar jag slutsatsen att en Polis är mer värd än en Häst/Hund om man läser tabellen. Det är väl inte ok. tycker eller i alla fall orättvist! Som den hundägare jag är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar