tisdag 13 september 2011

Storm idag, håll i hatten!

SMHI, ja ni vet Sveriges största spåkula i väder påstår att det idag kommer att bli ett drag utan like, vadå drag kanske ni frågar er, ja inte vet jag. Men så här är det, en stor orkan drog härförledes fram vid Amerikas östkust, en orkan som alltid har ett kvinnonamn. Nu kommer jag inte ihåg namnet men vi kan kalla henne Gustav, bara så där. Jo, den här orkanen hade en bana som sträcker sig mot brittiska öarna, England alltså. Där mina vänner blåste det rejält för låt oss säga två dagar sedan, ja en riktig blåsning över Storbritannien var det verkligen, orkanen har nu fortsatt över nordsjön och nått Norge och kommer då givetvis att nå även Sverige enligt spåkulan SMHI. Så det är därför jag ber er att hålla i hatten idag om nu spåkulan har rätt vill säga. Oftast brukar det bara sluta med en fis av dessa enorma orkaner som når Sverige, men som sagt var vi får se hur det blir denna gången, hör ni inget mer från mej så har jag väl blåst bort, och någon hatt har jag inte att hålla i så det funkar inte heller, tjaba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar