lördag 3 september 2011

Aj aj 2-1 till Ungern!

Jag såg matchen i går kväll då Sverige skulle vinna mot Ungern med 2-1 som en av Sveriges största expert (det finns många) sa lite självsäkert. Sen satt vi i ett gyllende läge mot vidare avancemang, allt var klappat och klart ur svensk synpunkt. Nå, hur gick det då, ja om jag är lite snäll så kan jag säga att det gick inte bra. 2-1 var ett helt korrekt tippat resultat av experten, men ändå så fel. Vadå fel, jo felet var att det inte var Sverige som kunde ståta med det resultatet utan tvärt om så var det Ungern som kunde tillskrivas dessa så för dom glädjande siffror eller resultat om man så vill. Vem kan man då belasta, för det måste man ju. Spelarna så klart som inte presterade vad som var förväntat på dom, dom var rent utav dåliga, men största ansvaret har som jag ser det ledningen för laget som inte gjorde något för att förändra något under matchen, det var rent ut sagt dåligt. Frågan som då infinner sig i huvudet. Har vi rätt ledning för detta Svenska landslag. Detta är något som man bör och skall fundera på, så det föreslår jag att ni gör där ute i bloggvärlden.

Läs artikel i DN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar