måndag 6 januari 2014

Prova allt men behåll det goda!



"PROVA ALLT MEN BEHÅLL DET GODA"

Denna dag är mycket speciell för mig ... för 32 år sedan just denna dag lämnade min far jordelivet ... vi fick denna dag helt för oss själva och jag kröp upp där i sjukhussängen bredvid honom, kände hans närhet och kärleken mellan oss som alltid varit något mycket speciell  jag var ju pappas flicka och han älskade mig villkorslöst!
Under hela min uppväxt uttalade han aldrig ett hårt ord eller fördömde! Han sa alltid till mig "prova allt men behåll det goda" ... det är också så jag har försökt leva mitt liv  Trots att det har gott 32 år tänker jag varje dag på honom och kan fortfarande höra hans röst ... det finns ingen som har varit en sådan förebild som han var för mig! Jag saknar honom så otroligt mycket i mitt liv, men minnena av honom lever och är så starka  Tack pappa för att du gav mig värdegrunder som format mitt liv och du var en otrolig förebild ... ÄLSKAR DIG 


Margaretha Mattsson Ottosson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar